Soolise võrdõiguslikkuse eesmärgid lasteaia kasvatustöös

Soolise võrdõiguslikkuse  kui läbiva põhimõtte, väärtuse ja eesmärgi silmaspidamine on oluline igas kasvatus- ja õpetamisprotsessis.

Eesmärgiks on  muuta lastega läbiviidavaid tegevusi soostereotüüpide-vabaks ning kaasata kõigisse tegevustesse nii poisse kui tüdrukuid.

Poistele ja tüdrukutele tuleb anda võimalus avardada oskusi, mida nad isiksuse täielikuks väljaarendamiseks vajavad (kompensatoorne pedagoogika).

Tüdrukutele tuleks luua võimalus

  • mõelda erinevustest kui millestki positiivsest
  • võistelda, nõuda endale ruumi, olla julge ja tegutseda ja esineda suuremate gruppide ees
  • arendada välja oma soovi eksperimenteerida
  • katsetada uusi asju, ja seda korduvalt ja üha uuesti; teha selgeks, et sihile jõudmise protsess on olulisem, kui siht ise
  • julgeda valjult ja kindlameelselt rääkida ning õpetada ütlema ”ei”
  • luua endale positiivne mina-kuvand, usaldada oma mõtlemist, arendada enesekindlust
  • tunda uhkust selle üle, et ollakse just selline, nagu ollakse, nii sisemuselt kui välimuselt
  • olla algatusvõimeline
  • tegelda motoorseid võimeid nõudvate tegevustega
  • olla ära kuuldud ilma rääkimisse vahele segamata

Poistele tuleks luua võimalus

  • arendada verbaalset välendusoskust ja kontseptuaalset mõtlemist (võimet näha tervikpilti).
  • õppida lugu pidama rääkimisest ja selle tähtsusest konfliktide lahendamisel ning õpetada neid rääkima teistega vaheldumisi, õpetatakse lubama teistel oma seisukohti esitada
  • lasta neil tunda, et kõik emotsioonid ja tunded on lasteaias õiged ning õpetada neile enesevalitsemist
  • õpetada seda, mida tähendab “meie”, püüda arendada koostööd tihedas lävimises teistega
  • mõista, näidata üles austust ja kuulata teiste inimeste arvamusi ja vajadusi
  • näidata üles hoolivust teiste inimeste suhtes ja väljendada sellekohaseid tundeid
  • saada eelkoolis positiivseid emotsioone
  • õppida ”peent näputööd” tegema
  • lubades neid mängida, maadelda, võistelda jne, jälgides kindlaid reegleid